Les TIC (Tècniques de la Informació i la Comunicació), als països desenvolupats són una realitat in crescendo que és de gran ajut per tots els docents alhora de transmetre una idea als seus alumnes. Per poder-ho utilitzar les TIC s’han de tenir uns mínims coneixements i disposar de la tecnologia adequada i això no és possible portar-ho a terme a tots els països.
La UNESCO presenta les Normes sobre les Competències en TIC per a docents que serviran als països subdesenvolupats a intentar prosperar en un tema molt preocupant que afecta a tots aquests, l’educació, per tant, aquestes normes poden servir a aquests països alhora d’elaborar plans d’estudi per intentar prosperar.
1. Normes UNESCO
Podem destacar els tres nivells d’aprofundiment que han d’adquirir els docents pel que fa a l’ús de la tecnologia:
• Nocions bàsiques de tecnologia
Els docents tenen que tenir coneixements bàsics del software i hardware. També han de saber utilitzar un navegador, programa de comunicacions, de presentació i de gestió. Els docents han de posseir les competències i coneixements tecnològics dels recursos web que calen per utilitzar la tecnologia.
• Aprofundiment de coneixements
Els docents han de saber utilitzar una sèrie d’aplicacions i instruments específics amb flexibilitat i saber-ho aplicar en diferents situacions basades en problemes i projectes. Han de dominar l’ús de xarxes de recursos per ajudar als estudiants a col·laborar i a accedir a la informació. També tenen que dominar les TIC per poder crear i supervisar els plans de projectes dels estudiants de grups o individuals.
• Creació de coneixements
Els docents han de poder concebre comunitats del coneixements que es basen en les TIC i saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants en el tema de la creació de coneixements. Cal destacar que també han de tenir la capacitat d’experimentar i aprendre contínuament a utilitzar les TIC.
2. Normes ITSE:
Les normes ITSE són:
· Normes nacionals sobre tecnologia educativa per a docents:
- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis
- Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital
- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat
- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge
· Normes nacionals sobre tecnologia educativa per estudiants:
- Creativitat i innovació
- Comunicació i col·laboració
- Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
- Ciutadania digital
- Funcionament de la tecnologia i conceptes
No comments:
Post a Comment